Κωμικοτραγικές καταστάσεις με τα «φακελάκια» στη ΔΟΥ Χαλκίδας – Όσα αποκαλύπτει η κατάθεση επιχειρηματία.
Σκηνές που θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελούν μέρος θεατρικής επιθεώρησης εκτυλίχθηκαν μέσα στη ΔΟΥ Χαλκίδας, σύμφωνα με την κατάθεση ενός εκ των επιχειρηματιών που έπεσαν θύματα του κυκλώματος εφοριακών που «ξηλώθηκε» από την έρευνα της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων.
Όπως αποκαλύπτει το iEidiseis, ο επιχειρηματίας περιέγραψε το «θέατρο» που έπαιζαν η προϊσταμένη της ΔΟΥ μαζί με εφοριακό συνεργό της, προκειμένου να τον κάνουν να νιώσει «ευγνώμων» που είχε την…. ευκαιρία να «λαδώσει» για να του επιστραφεί ο φόρος που εκ του νόμου δικαιούνταν. Σύμφωνα με την κατάθεση, πριν την καταβολή του «φουσκωμένου φακέλου» υπήρξε διάλογος μεταξύ των δύο εφοριακών, από τον οποίο προέκυπτε το συμπέρασμα ότι η «διευκόλυνση» είναι εξαιρετικά δύσκολη και γίνεται κατ’ εξαίρεση, γιατί ο επιχειρηματίας είναι… καλός άνθρωπος.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό, όπως είπε το θύμα, είναι ότι είχαν τη «διαστροφική» απαίτηση -μετά την καταβολή του «λαδώματος»- να εμφανιστεί στο γραφείο της προϊσταμένης και να την ευχαριστήσει. «Πες ευχαριστώ στην διευθύντρια», του είπε η υπάλληλος της ΔΟΥ, αφού πρώτα τον οδήγησε ενώπιον της. Πρόκειται για επιχειρηματία με εταιρία με έδρα τη Ριτσώνα, ο οποίος έδωσε δύο φορές από 5.000 ευρώ για να δει στον λογαριασμό του την επιστροφή φόρου που δικαιούνταν.
Όπως του εξήγησε εμπλεκόμενη εφοριακός, «το κράτος δεν έχει χρήματα» και έτσι οι καταβολές των επιστροφών καθυστερούν. Υπήρχε όμως και άλλος «δρόμος». Επίσης, του τόνισε η ίδια υπάλληλος ότι δεν πρέπει να μιλήσει πουθενά: «Πρόσεξε γιατί αυτοί δεν παίζουν».
Αναλυτικά η κατάθεσή του στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων:
«Περίπου τον Οκτώβριο του 2023 το λογιστήριο της εταιρίας μου έκανε αίτημα στη ΔΟΥ Χαλκίδας για να εισπράξει επιστροφή φόρου ύψους περίπου 90.000 ευρώ.
Μετά από κάποιες ημέρες επικοινώνησε τηλεφωνικά μαζί μου υπάλληλος της ΔΟΥ Χαλκίδας και μου ζήτησε να γίνει ραντεβού στην έδρα της εφορίας για να εξεταστεί το αίτημα της εταιρίας μου. Εγώ επειδή δεν ήξερα τι μπορεί να χρειαστεί στο ραντεβού επικοινώνησα με τη λογίστρια της εταιρίας έτσι ώστε να με ενημερώσει τι χρειάζεται να έχω μαζί μου από έγγραφα.
Εκείνη με τη σειρά της επικοινώνησε με την εφορία για να μάθει λεπτομέρειες και μετά από κάποια ώρα δέχτηκα ξανά κλήση στο κινητό μου από την υπάλληλο της ΔΟΥ, η οποία μου φάνηκε εκνευρισμένη που απευθύνθηκα στη λογίστριά μου απαιτώντας ουσιαστικά να μεταβώ ο ίδιος στην εφορία χωρίς να επικοινωνήσω αυτό το θέμα πουθενά.
Την επόμενη μέρα πήγα στη ΔΟΥ και συνάντησα την υπάλληλο στο γραφείο της. Εκεί μου είπε ότι το κράτος δεν έχει χρήματα και ότι ουσιαστικά αυτές οι υποθέσεις η συγκεκριμένη εφορία τις καθυστερεί πάρα πολύ.
Επειδή όπως καταλαβαίνετε δεν επρόκειτο για κάποιο μικρό ποσό και ήταν χρήματα που δικαιούμαι καθώς υπήρχε μεγάλη ανάγκη για τη λειτουργία της επιχείρησής μου, ρώτησα τι ακριβώς πρέπει να κάνω για να προχωρήσει η διαδικασία.
Σε αυτό το σημείο μου είπε να πάμε μαζί στο γραφείο της διευθύντριας για να γνωριστούμε και να δούμε εάν μπορεί να αλλάξει κάτι σχετικά με την υπόθεσή μου. Φτάνοντας έξω από την πόρτα και λίγο πριν μπούμε μέσα μου λέει: «Έλα, πες μου τι θα της δώσουμε;». Εγώ σάστισα και της λέω δεν ξέρω, δεν μου είχε ξανασυμβεί αυτό το πράγμα αλλά εκείνη επέμενε λέγοντάς μου διάφορα για να με πείσει.
Ένιωσα πολύ άσχημα, φοβήθηκα και κάποια στιγμή της είπα κάποιο ποσό που δεν θυμάμαι ακριβώς, το οποίο όμως αρνήθηκε λέγοντάς μου επιτακτικά: «Δώσε 5.000 ευρώ και είμαστε οκ». Ένιωσα ότι δεν είχα άλλη επιλογή παρά μόνο να δεχτώ και εκείνη τη στιγμή μου λέει: «Πρόσεξε, μην μιλήσεις πουθενά γιατί αυτοί δεν παίζουν», ανοίγοντας την πόρτα και συστήνοντας τη διευθύντρια.
Εκεί η υπάλληλος έδωσε στην διευθύντρια κάποια έγγραφα που φορούσαν την υπόθεσή μου και εκείνη της ανέφερε ότι γνωρίζει πως δεν γίνεται να προχωρήσει η διαδικασία επιστροφής φόρου. Η υπάλληλος άρχισε να της απαντάει ότι είμαι καλός άνθρωπος, γείτονας και διάφορες άσχετες πληροφορίες καταλήγοντας στο τέλος η διευθύντρια να της πει να κάνει ότι πιστεύει.
Θέλω να πω ότι όλο αυτό που εξελίχθηκε στο γραφείο της διευθύντριας ήταν προσχεδιασμένο, γιατί τα λεφτά μου ζητήθηκαν ακριβώς λίγο πριν μπω στο γραφείο της , κάνοντάς με να μην έχω άλλη επιλογή, αισθανόμενος μάλιστα ότι μου γίνεται και χάρη.
Μετά πήγα πάλι στο γραφείο της υπαλλήλου όπου μου ζήτησε τα χρήματα να τα δώσω εκείνη τη στιγμή. Της εξήγησα ότι δεν γίνεται καθώς δεν έχω αυτό το ποσό μαζί μου, ούτε μπορώ να κάνω τόσο μεγάλη ανάληψη μετρητών από την κάρτα αλλά εκείνη επιτακτικά και πάλι μου είπε ότι πρέπει αν της δώσω τα λεφτά εκείνη τη στιγμή.
Έφυγα γρήγορα για να πάω στη Ριτσώνα που είναι η έδρα της εταιρίας μου, για να πάρω την κάρτα τραπέζης.
Μόλις έφτασα εκεί με ενημέρωσαν υπάλληλοι της εταιρίας μου ότι με έψαχναν από την εφορία Χαλκίδας για ένα χαρτί που αφορά την επιστροφή φόρου. Πήρα τηλέφωνο την υπάλληλο να τη ρωτήσω ποιο έγγραφο χρειάζεται ενημερώνοντάς την παράλληλα ότι πάω να βγάλω χρήματα και εκείνη μου ζήτησε να μη λέμε τέτοια από το τηλέφωνο και ότι με περιμένει.
Ουσιαστικά δεν υπήρχε κάποιο έγγραφο και πιστεύω ότι σκοπός του τηλεφωνήματος στην εταιρία μου ήταν προκειμένου να με ελέγξει και ίσως και να με φοβίσει ακόμα περισσότερο.
Πήγα στην τράπεζα, έβγαλα τα χρήματα και επέστρεψα στην εφορία. Έδωσα 5.000 ευρώ στην υπάλληλο , τα έβαλε σε έναν φάκελο, το οποίο φάκελο μετά έβαλε σε ένα ντοσιέ και μαζί πήγαμε στην διευθύντρια προκειμένου -όπως μου είπε- να την ευχαριστήσω. Εκεί ακούμπησε το ντοσιέ με τα χρήματα στο γραφείο της διευθύντριας λέγοντάς της ότι εγώ θέλω να την ευχαριστήσω ενώ ταυτόχρονα μου ανέφερε: «Πες ευχαριστώ στην διευθύντρια» κάτι το οποίο έκανα καθώς δεν υπήρχε άλλη επιλογή.
Εκείνη χαμογέλασε και αποχώρησε από το γραφείο μαζί με την υπάλληλο που μου ανέφερε φεύγοντας από την εφορία ότι δεν θα χαθούμε και στην επόμενη επιστροφή φόρου πάλι σε εμάς θα έρθεις.
Την επόμενη ημέρα τα χρήματα από την επιστροφή φόρου μπήκαν στον λογαριασμό της τράπεζάς μου, κάτι το οποίο σημαίνει ότι όλα όσα μου ανέφεραν σχετικά με ότι το κράτος δεν έχει χρήματα, ότι αυτή η διαδικασία μπορεί να καθυστερήσει πάρα πολύ ήταν προσχηματικά, εκβιάζοντας με ουσιαστικά να τους δώσω τα χρήματα που ζητούσαν. Στη συνέχεια, περί τα μέσα Απριλίου του 2024, με ενημέρωσαν από το λογιστήριο της εταιρίας μου, ότι εδώ και ένα μήνα περίπου έχουν υποβάλει ένα αίτημα στη ΔΟΥ Χαλκίδας προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία για την επιστροφή φόρου και πάλι, αυτή τη φορά ύψους 97.000 ευρώ. Θα έπρεπε σε πιο σύντομο χρονικά διάστημα να μας είχαν απαντήσει, ενημερώνοντάς μας παράλληλα για την ημερομηνία επιτόπιου ελέγχου που διενεργείται σε αυτές τις περιπτώσεις από υπάλληλο της ΔΟΥ.
Έτσι πήρα τηλέφωνο στο σταθερό της εφορίας στην ίδια υπάλληλο λέγοντάς της ποιος είμαι και ότι είχαμε γνωριστεί το Νοέμβριο και εάν γίνεται να κανονίσουμε ραντεβού από κοντά, διότι όπως μου είχε πει από το τηλέφωνο δεν πρέπει να λέμε πολλά.
Το ραντεβού ήταν Δευτέρα 15 Απριλίου 2024 και εγώ συναντήθηκα και πάλι στο γραφείο της ίδιας υπαλλήλου της ΔΥΟ. Αφού τη ρώτησα γιατί καθυστερεί η υπόθεσή μου, εκείνη είδε τον ηλεκτρονικό της υπολογιστή και μου ανέφερε ότι μέχρι το Σαββατοκύριακο θα έχει τελειώσει το θέμα και θα ξαναμιλήσουμε την Παρασκευή. Επειδή φοβήθηκα ότι αυτή τη φορά θα μου ζήταγαν περισσότερα χρήματα, κάποια στιγμή ρώτησα εάν τα χρήματα θα είναι τα ίδια, παίρνοντας καταφατική απάντηση.
Μετά από δύο ημέρες κάλεσε και πάλι, αφού είχα δει μία αναπάντητη κλήση στο κινητό μου, όπου η υπάλληλος με προέτρεψε να μην πληρώσω ΦΜΥ ύψους 1400 ευρώ, καθώς η ίδια μπορεί να το συμψηφίσει με την επιστροφή φόρου. Στις 19 Απριλίου 2024 είχαμε τηλεφωνική επικοινωνία και στις 22 Απριλίου ξανά όταν μου ανέφερε ότι η υπόθεσή μου είχε ολοκληρωθεί και ήταν θέμα χρόνου να δω τα λεφτά της επιστροφής φόρου στην τράπεζά μου. Έτσι εγώ την επόμενη ημέρα έβαλα 5000 ευρώ σε έναν φάκελο και πήγα στην εφορία και τα παρέδωσα στην υπάλληλο και αποχώρησα. Πάλι και αυτή τη φορά μετά από δύο τρεις ημέρες τα χρήματα από την επιστροφή μπήκαν στον λογαριασμό μου κανονικά».